Munkácsy Mihály Katolikus Általános Iskola Balástya
+36 62/578-131 iskola@koznevelesbalastya.hu

2. Osztály

Álomutazás

Rajzolj képzeletbeli kirándulást: ahova szívesen elmennél, amivel szívesen utaznál, akiket magaddal vinnél…..Álmodban bármi megtörténhet….

Szövegértés: 23. oldal KEDVES NAGYMAMA!

Olvassátok el Julcsi Nagymamájának írt levelét, majd oldjátok meg a feladatokat:1,2,3,4

Gyakorlás: Okoskodó:68. oldal/2,3

Szorgalmi feladat: 68.oldal/4

testnevelés- erősítő gyakorlatok (emelések, hordások, fekvőtámasz)

A csodálatos kenyérszaporítás

 

Feladat: Az alábbi szentírási szakaszt olvasd el figyelmesen és készíts egy rajzot a történetből!

szentírási szakasz: Lk 9, 10-17

A csodálatos kenyérszaporítás.

10Az apostolok visszatértek, s mindenről beszámoltak neki. Akkor elvonult velük egy csöndes tájékra, Betszaida városának környékére. 11Amikor a nép megtudta, utánament. Szívesen fogadta őket, és beszélt nekik az Isten országáról, akik pedig gyógyulást kerestek, azokat meggyógyította. 12A nap már hanyatlóban volt. Odament hozzá a tizenkettő: „Hagyd, hadd menjen el a nép – figyelmeztették –, hogy a környékbeli falvakban és tanyákban szállást és élelmet keressenek maguknak, mert itt a pusztában vagyunk.” 13„Ti adjatok nekik enni” – válaszolta. „Nincs, csak öt kenyerünk és két halunk – mondták. – El kellene mennünk, hogy ennyi népnek ennivalót vegyünk.” 14Volt ott vagy ötezer férfi. Erre azt az utasítást adta tanítványainak: „Telepítsétek le őket olyan ötvenes csoportokban.” 15Úgy is tettek, letelepedtek mindnyájan. 16Most kezébe vette az öt kenyeret és a két halat. Föltekintett az égre, megáldotta, és tanítványainak adta, hogy osszák ki a népnek. 17Mindnyájan ettek és jól is laktak, s végül még tizenkét kosárra való maradékot szedtek össze.

 

hittanos dal: Hallgasd és énekeld!

https://www.youtube.com/watch?v=4GpsVOPe0nc  A balga homokra épített

 

Elkészített feladataidról a fotót a digioktatasnorbi@gmail.com címre küldd el!

 

Már tapsoljunk

Hallgassátok meg a Már tapsoljunk című dalt 2-szer

https://www.youtube.com/watch?v=ZDMuFkaEIAs

Énekeld te is a dalt

Éneklés közben tapsold a dal ritmusát

Másolás: Nyelvtan tankönyv: 116.oldal/17.szöveg (Közeledik a tavasz. Egyre….)

Meddig ér a rigófütty?

Hangos olvasás gyakorlása: Olvasókönyv 105-106. oldal

Munkafüzet: 43.oldal/4,5

Gyakorlás

Tankönyv: 144.oldal/13, 145. oldal/15,16,18

Futás, séta a szabadban

Meddig ér a rigófütty?

Hangos olvasás gyakorlása: Olvasókönyv 104. oldal/4

Másoljátok le a szöveg utolsó három mondatát! (Az igazi rigókoncert….)

Gyakorlás

Tankönyv:125 oldal/14,15,18

labdavezetés gyakorlása

Az -nj-vel, nyj-vel írt szavak

Nyelvtan munkafüzet: 62.oldal/2-ab,c

  1. oldal/3.-a

Petőfi Sándor: Anyám tyúkja

A vers újbóli elolvasás után oldjátok meg a munkafüzet feladatait!

Munkafüzet: 42.oldal/1,2,3,4,5,6,7,8

Ismétlés: Hallgassátok meg újból a verset! https://www.youtube.com/watch?v=neF3VCTqu4o

Gyakorlás:

Műveletvégzés sorrendje

Feladatgyűjtemény: 86.oldal/2,3,4

                                     87.oldal/4-a,b,c, 5/a,b

Akadályfutás-árokugrás

Hallgassátok meg a Háp, háp, háp című dalt 2-szer

https://www.youtube.com/watch?v=GHon1zUiCfM

Énekeljétek ti is

Éneklés közben tapsold a dal ritmusát

Énekeld el ritmusnévvel / tá tá tá titi titi tá……/

feladat: A vázlatot ír le a füzetbe, majd egy rajzot is készíts a füzetbe az alábbi események valamelyikéről!

vázlat:

A húsvéti idő összegzése

Jézus bevonul Jeruzsálembe >>> Az utolsó vacsora >>>
>>>Jézust a getszemani kertben elfogják>>> Jézust halálra ítélik>>>Jézus a keresztúton>>>
>>>Jézus halála>>> Jézus feltámadása

 

Olvasd el és imádkozd a következő kis imádságot!

ima

Édes Jézus, szükségem van rád!
Köszönöm, hogy meghaltál értem a kereszten.
Kinyitom életem kapuját, és befogadlak Téged,
mint Uramat és Megváltómat. Te irányítsd az életemet
Tégy olyanná, amilyenné Te akarod, hogy legyek. Ámen

 

hittanos dal: Hallgasd és énekeld a hittanos énekeket!

https://www.youtube.com/watch?v=h01GZAhrRaM   Nem lesz egyedül a szívem többé

https://www.youtube.com/watch?v=mqKpDugyB-s  Kicsiny kis fényemmel

ugrások, szökdelések (Ugrókötelezés)

Gyakorlás

Feladatgyűjtemény: 83.oldal/1,2,3

Szorgalmi feladat: 83.oldal/4

Az -nj-vel, nyj-vel írt szavak

Tankönyv: 78.oldal/4-a,b

b-feladat: kenjétek, nagynénje, hányja, szánja-bánja

79.oldal/6.a,b,c

b-feladat:  Mit csináljon? (köszönjön, villanjon, menjen, üzenjen, osonjon, zuhanjon,)

                 Mije? (turbánja, banánja, paplanja, xilofonja, trónja, vulkánja)

Petőfi Sándor: Anyám tyúkja

Olvasókönyv: 101. oldal

Először hallgassátok meg a verset!

Olvassátok el a verset, figyeljetek a kékkel kiemelt szavak helyes ejtésére.

A verset meg kell tanulni április 20-ra!! (Talán már az iskolában tudjuk felmondani)

nyelvtan tankönyv:77.oldal/1-a,b,c 2,a

nyelvtan munkafüzet:62.oldal/ a,b,c

Számoljunk! 83.oldal/1,2,3

Szorzó-és bennfoglaló tábla gyakorlása!!

Játék a szabadban

Még azt mondják

Hallgasd meg a dalt 3-szor

https://www.youtube.com/watch?v=VrSaAW1TGMI

Énekeld te is a dalt 2-szer

Éneklés közben tapsold a dal ritmusát.

Szorgalmi feladat a munkafüzet 48/1. 2. feladat

Aki elkészíti lefotózza, elküldi ötöst kap.

Jézus megjelenik az apostoloknak

 

feladat:    Olvasd el a szentírási szakaszt és készíts rajzot a füzetedbe!

Lukács 24, 36-43

Míg ezekről beszélgettek, egyszer csak megjelent köztük és köszöntötte őket: „Békesség nektek!” Ijedtükben és félelmükben azt vélték, hogy szellemet látnak. De ő így szólt hozzájuk: „Miért ijedtetek meg, s miért támad kétely szívetekben? Nézzétek meg a kezem és a lábam! Én vagyok. Tapogassatok meg és lássatok! A szellemnek nincs húsa és csontja, de mint látjátok, nekem van.” Ezután megmutatta nekik kezét és lábát. De örömükben még mindig nem mertek hinni és csodálkoztak. Ezért így szólt hozzájuk: „Van itt valami ennivalótok?” Adtak neki egy darab sült halat. Fogta és a szemük láttára evett belőle.

 

Rajzod elkészítésében segíthet az alábbi videó is:

https://www.youtube.com/watch?v=xZi-f4beBAo             Jézus megjelenik

 

Jézus megjelenéséhez néhány kép található az alábbi linken is:

https://www.google.com/search?q=j%C3%A9zus+megjelenik&tbm=isch&ved=2ahUKEwiewv7Q0OvvAhWH04UKHTfaDwwQ2-cCegQIABAA&oq=j%C3%A9zus+megjelenik&gs_lcp=CgNpbWcQAzICCAA6BggAEAgQHjoECAAQGFDJsytYvNQrYJjWK2gEcAB4AIABdIgBsQiSAQQxMy4xmAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=1mFtYJ7_D4enlwS3tL9g&bih=913&biw=1280&rlz=1C1GCEA_enHU922HU922  

hittanos dal: Hallgasd és énekled!

https://www.youtube.com/watch?v=1aQupRxqyqU       Jézus, majd gondolj rám

Elkészített feladataidról a fotót a digioktatasnorbi@gmail.com címre küld el!

Írásmunkafüzet 34. oldal/1,2,3,4

A gombakirály : olvasókönyv 99.oldal

Hangos olvasás gyakorlása

Munkafüzet:41.oldal/1,2,3

Gyakorlás: Számoljunk! 82. oldal/1,2,3

labdás gyakorlatok

2021. április 7. szerda és 2021. április 14. szerda

A következő vázlatot másold le a füzetedbe!

1 sort hagyjál ki az előző órai munka után! A sor eleje neked is sor elején legyen! Szépen írj, és pontosan másolj! A színekre is figyelj!

Halmazállapotok:

szilárd: alakja állandó, csak valamilyen erő hatására változtatható meg.

pl.: kő, csont, fa, fém, só, üveg, papír, liszt

folyékony: alakja változó, mindig felveszi annak az edénynek az alakját, amelybe beleöntjük.

pl.: víz, tej, üdítőital, olaj, méz

légnemű (gáz): nincs meghatározott alakja, mindig kitölti a rendelkezésre álló teret.

(Gáznak is nevezzük őket.)

pl.: levegő, oxigén, földgáz, gőz (vízpára)

Ne aggódjatok, majd az iskolában fogjuk gyakorolni ezeket az ismereteket!

MAGYARÁZAT  (Nem kell leírni  füzetbe!) Olvassátok el a szüleiddel, és beszéljetek róla!

A szilárd halmazállapotú anyagok alakja csak valamilyen erő hatására változtatható meg.

  • A papírlap alakját eltépéssel, ollóval nyírással vagy hajtogatással változtathatjuk meg. A saját izomerőnkre van szükségünk.
  • Apa a falécet fűrész segítségével vágja méretre.
  • A vaslemezbe fúrógép segítségével készítenek lyukat.
  • A búzaszemet a malomba viszik őrölni: liszt lesz belőle.
  • A liszt, a kókuszreszelék és a mák is önthető, mégsem folyékony halmazállapotú anyagok. Halmazállapotuk szilárd: apró darabokból vagy szemcsékből állnak. Jegyezd meg! Ha ezeket az anyagokat kiöntjük, akkor egy halomban maradnak az edényben, és nem veszik fel az edény alakját.

 

A folyékony halmazállapotú anyagok mindig felveszik annak az edénynek az alakját, amelybe beleöntik.

  • A víz a pohárban olyan alakú, mint a pohár.
  • A tej a tejes dobozban olyan alakú, mint a doboza.
  • A leves a tányérban olyan alakú, mint a tányér alakja.
  • A kávé a csészében olyan alakú, mint a kávés csésze.
  • A padlóra kiömlött víz szétterül rajta, felveszi az alakját.

 

A légnemű anyagok mindig kitöltik a rendelkezésükre álló teret.

  • A levegő az osztályteremben és a szobádban mindenütt megtalálható. (Természetesen a benne található oxigénnel együtt.)
  • A lufi belsejében is mindenütt van levegő.
  • Ha héliummal töltik meg a lufit, akkor magasra felszáll a levegőben. A hélium is légnemű anyag, vagyis gáz.

 

 

 

Szövegértés: 38.oldal A tavasz

Olvassátok el létszer a szöveget, majd oldjátok meg a feladatokat! Dolgozzatok önállóan, majd utána ellenőrizzétek a megoldásokat!

  1. Színezés – Zöld, sárga, rózsaszín
  2. Szavak pótlása (újjászületés, kirügyeznek)
  3. Évszakszomszédok, tavaszi hónapok:    tél—–tavasz—-nyár

                                                               március, április, május

     4. Melyik virág a tavasz hírnöke? 

            

 

Mitől visszhangzik a táj?  A kakukk szavától..

Mi történik a fűvel? kizöldül

          

 

Mik térnek vissza a régi fészkükbe? Az ősszel elvándorolt madarak

5. Karikázás -madárnevek 7 (fülemüle, kakukk, vadkacsa, sirály, szalonka, pacsirták, seregélyek)

6. kerti szerszámok: metszőolló, ásó, kapa, gereblye

Gyakorlófeladatok: A műveletek sorrendje. A zárójel

Feladatgyűjtemény 86. oldal/1, 87.oldal/2,3

Ugrások, szökdelések

 Olvasókönyv: 93.oldal- olvassátok el a Locsolóverseket!

Második versszakot írjátok le a füzetbe! ( Jó reggelt, jó reggelt,…..)

Szorgalmi feladat a fiúk tanuljanak locsolóverseket, lányok készítsenek húsvéti tojásokat!

Gyakorlófeladatok

 Számoljunk! 72.oldal/1,2,3,4,5

A  4. feladatban egészítsd ki a mondatot: A szorzás tényezői felcserélhetők.

Játék a szabadban

Nyelvtan munkafüzet 60.oldal/2-a, (c-szorgalmi)

61.oldal/3 a(táncoljunk, szálljanak, elfújja, megálljon, válaszolj, sportoljon, boruljon, kisujjam, gyógyuljon, éjjel, meghallják, cseréljünk)

3b– az feladat szavait kell felhasználni, amiben lj van, betűrendben.

  1. BORULJON
  2. CSERÉLJÜNK
  3. GYÓGYULJON
  4. SPORTOLJON
  5. TÁNCOLJUNK
  6. VÁLASZOLJ

Írjátok le a megfejtést is!

 61.oldal/ 4-próbáld önállóan!

Olvasókönyv. 92.oldal

Olvassátok el a húsvéthoz kapcsolódó szövegeket!

Munkafüzet: 38.oldal/1,2,3,4,5

Számoljunk! 71.oldal/1,2,3,4 (Önállóan dolgozz!)

Reggeli séta a friss levegőn

Jézus Krisztus feltámadása

Feladat:    Olvasd el a szentírási szakaszt és készíts rajzot a füzetedbe!

János 20,1-10

A hét első napján, kora reggel, amikor még sötét volt, Mária Magdolna kiment a sírhoz. Észrevette, hogy a követ elmozdították a sírtól. Erre elfutott Simon Péterhez és a másik tanítványhoz, akit kedvelt Jézus, és hírül adta nekik: „Elvitték az Urat a sírból, s nem tudni, hova tették.” Péter és a másik tanítvány elindult és a sírhoz sietett. Mind a ketten futottak. De a másik tanítvány gyorsabban futott, mint Péter, és hamarabb ért a sírhoz. Benézett, s látta a gyolcsot, de nem ment be. Nem sokkal később Péter is odaért, bement a sírba és ő is látta az otthagyott gyolcsot meg a kendőt, amellyel a fejét befödték. Ez nem a gyolcs közt volt, hanem külön összehajtva más helyen. Most már a másik tanítvány is bement, aki először ért oda a sírhoz. Látta és hitt. Eddig ugyanis nem értették az Írást, amely szerint föl kellett támadnia a halálból. Ezután a tanítványok visszatértek övéikhez.
Rajzod elkészítéséhez segítséget adhatnak a következő képek is:

https://www.google.com/search?q=j%C3%A9zus+felt%C3%A1mad%C3%A1sa&rlz=1C1GCEA_enHU922HU922&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj5qNznktXvAhVFQRoKHeADDP0Q_AUoAXoECAEQAw&biw=1280&bih=913

A következő kis videót is nézd meg!

https://www.youtube.com/watch?v=jC2k97FVQfM  Jézus feltámadása

hittanos énekek: Hallgasd és énekeld a következő dalt!

https://www.youtube.com/watch?v=eRF_O-S-zcg   Föltámadt, Halleluja!

Elkészített munkáidról a fotót a digioktatasnorbi@gmail.com címre küld el!

tankönyv: 74.oldal/1-a,b; 2 a, c-(üljetek, ne beszélgessetek, figyeljétek, tetszik, tapsoljatok)

74.oldal/3-Állíts össze három szót: (süljön, szóljon, éljen)

75.oldal/4-a,b,c (b-fújjátok a kakukktojás, mert a fúj j-re végződik, a többi szótő l-re végződik.)

74.oldal65a,b,c,d

OLVASSÁTOK EL A ZÖLD MEZŐBEN LEVŐ SZABÁLYT!

Szövegértés munkafüzet: 31.oldal/1,2,3,4,5,6,7

A természet titkai -Időkerék

A 7. feladatnál a születésed napját is írd oda!

Játék a szabadban-kerékpározás

Szorzó- és bennfoglaló táblák gyakorlása

Számoljunk! 70.oldal/1,2,3,4,5 A 3.feladat c, részében ellenőrizd behelyettesítéssel a megoldásokat

Tervezzél húsvéti képeslapot! Többet is rajzolhatsz.

Szövegértés: 11.oldal /1,2,3,4,5- A zsiráf a fényképésznél

gyakorlás: Okoskodó: 64.oldal/1

Futás feladatokkal: Készíts akadálypályát!

Három icce

1.Feladat

Énekeld el a következő dalokat: Hajdináné rokona

https://www.youtube.com/watch?v=G2GoT1xZh1A

Sándor napján

https://www.youtube.com/watch?v=bdc3AJ-9FAk

Elvesztettem páromat

https://www.youtube.com/watch?v=sfPWxFbNQkU

 

Nyisd ki, asszony

https://www.youtube.com/watch?v=HUq2_LtpbAs

 

2.Feladat

Hallgasd meg a dalt 2-szer

https://www.youtube.com/watch?v=1a6jOdqxGq8

Énekeld el te is a dalt

Nyelvtan munkafüzet 58.oldal/2-a,b , 59/4

(Írás munkafüzetben nincs kötelező feladat.)

Hangos olvasás gyakorlása: Olvasókönyv:87-88. oldal:  Néma tulipán

Olvasás munkafüzet: 37.oldal/1,2,3

Gyakorlás: Matematika munkafüzet 82. oldal/1,2,4,5

Szorgalmi feladat:82./3

Játék a szabadban

Olvasókönyv 86.oldal/3 -Olvassátok el kétszer!

68,4  -A zölddel írt szavakat másoljátok le a füzetbe!

(A Néma tulipán olvasása csütörtöki feladat lesz.)

Nyelvtan: A kiejtéstől eltérő helyesírású szavak

ÚJ ANYAG-Tankönyv73. oldal/1 a,b

Nyelvtan munkafüzet: 58.oldal/1-a,b,c

Szorzó- és bennfoglaló táblák gyakorlása (SZÓBAN IS!!)

Számoljunk! 69.oldal/1,2,3,4,5 Próbálj önállóan dolgozni!

Hány perc alatt sikerült megoldanod a feladatokat?

Szökdelések, ugrások, labdás gyakorlatok

Sándor napján

1.Feladat

Énekeld el a következő dalokat: Nyisd ki, asszony

https://www.youtube.com/watch?v=HUq2_LtpbAs

Mély erdőn

https://www.youtube.com/watch?v=rCuLMeBIhc0

Esik eső karikára

https://www.youtube.com/watch?v=nVpARVTtWz4

Hajdináné rokona

https://www.youtube.com/watch?v=G2GoT1xZh1A

 

  1. Feladat

Hallgasd meg a Sándor napján című dalt 2x

https://www.youtube.com/watch?v=bdc3AJ-9FAk

Énekeld te is a dalt

Éneklés közben tapsolj

Szorzó- és bennfoglaló táblák gyakorlása (SZÓBAN IS!!)

Számoljunk! 68.oldal/1 Használjatok színes ceruzát!

68.oldal/2,3,5,

Szorgalmi feladat: Számoljunk! 68.oldal/4

Másolás: nyelvtan tk. 116.oldal/16. szöveg ( A sün puha vackában….)

Hozzátok alá a másolás után a füzetben HOL?, HOVÁ? kérdésre válaszoló szavakat vonalzóval!

Szövegértés munkafüzet 24.oldal: A terítés

Olvassátok el kétszer hangosan a szöveget, majd oldjátok meg az 1,4,5,6 feladatokat, a 2,3,7 feladat szorgalmi.

Futás, séta a szabadban

Jézust megostorozzák, elítélik

  • Olvasd el figyelmesen a szentírási szakaszt és készíts rajzot a füzetedbe egy általad kiválasztott jelenetről! János 19,1-16

Erre Pilátus előhozatta Jézust és megostoroztatta. A katonák töviskoszorút fontak, a fejére tették, és bíborszínű köntöst adtak rá. Aztán elé járultak, és így gúnyolták: „Üdvözlégy, zsidók királya!” Majd arcul ütötték. Pilátus ismét kiment, és így szólt hozzájuk: „Nézzétek, elétek vezetem. Értsétek meg: nem találom semmiben sem bűnösnek.” Jézus töviskoronával, bíborpalástban jött ki. Pilátus rámutatott: „Íme, az ember!” Mihelyt meglátták, a zsidók és a szolgák elkezdtek kiabálni: „Keresztre vele, keresztre vele!” Pilátus ismét szabadkozott: „Vigyétek el és feszítsétek meg ti! Én nem találom bűnösnek.” De a zsidók nem tágítottak: „Nekünk törvényünk van, s e törvény szerint meg kell halnia, mert Isten Fiává tette magát!” Ennek hallatára Pilátus még jobban megijedt. Visszament a helytartóságra, és újra megkérdezte Jézustól: „Honnan való vagy?” Jézus nem válaszolt neki. Pilátus kérdőre vonta: „Nekem nem felelsz? Hát nem tudod, hogy hatalmam van rá, hogy szabadon bocsássalak, de hatalmam van arra is, hogy keresztre feszíttesselek?” Jézus csak ennyit mondott: „Nem volna fölöttem hatalmad, ha onnan felülről nem kaptad volna. Ezért annak, aki a kezedre adott, nagyobb a bűne.” Ettől fogva Pilátus azon volt, hogy szabadon bocsássa. A zsidók azonban ordítottak és fenyegetőztek: „Ha elbocsátod, nem vagy a császár barátja! Mert aki királlyá teszi magát, ellene szegül a császárnak!” E szavak hallatára Pilátus kivezettette Jézust. Elfoglalta a bírói széket a köves udvaron, amelyet héberül Gabbatának hívnak. Húsvét előkészületi napja volt, a hatodik óra körül járt. Így szólt a zsidókhoz: „Nézzétek, a királyotok!” De újra elkezdtek ordítani: „Halál rá! Halál rá, keresztre vele!” Pilátus megkérdezte: „Keresztre feszíttessem a királyotokat?” De a főpapok tiltakoztak: „Nincs királyunk, csak császárunk!” Erre kiszolgáltatta nekik, hogy feszítsék keresztre.

hittanos ének: Hallgasd és énekeld!

https://www.youtube.com/watch?v=9l0tn91TU0A    Kicsiny kis fényemmel

 

Játék a szabadban

Szorzó- és bennfoglaló táblák gyakorlása (SZÓBAN IS!!)

Számoljunk! 66.oldal/1-a, b   A szorzások eredményét írjátok a műveleti jel fölé!

67.oldal/ 2-a, b, c (Számolj szorzással!)

67.oldal/5

Gyakorlás: Szavak toldalékolása – Munkafüzet 57.oldal/4-a, 5-a

Figyelj arra, hogy a mondat értelmes legyen! ( A hód igazi várat épít fatuskókból, ágakból, iszapból. …)

Cseresznyevirág meséje (2.rész) Olvasókönyv 84-85.oldal

Hangos olvasás gyakorlása

Olvasás munkafüzet 36.oldal 1,2,3,4,5

2021. március 18.

feladat: Olvasd el a következő szentírási szakaszt és készíts rajzot a füzetbe
Jézus elfogásáról!     Máté 26,47-56

Jézust a getszemani kertben elfogják

Még beszélt, amikor odaért Júdás, a tizenkettő közül az egyik, s vele a főpapoknak és a nép véneinek megbízásából egy kardokkal és dorongokkal fölszerelt csapat. Az áruló jelben egyezett meg velük. „Akit megcsókolok – mondta –, ő az, fogjátok el!” Azzal mindjárt Jézushoz lépett. „Üdvözöllek, Mester!” – mondta, és megcsókolta. Jézus megkérdezte: „Barátom, miért jöttél?” Erre körülfogták Jézust, kezet emeltek rá, és foglyul ejtették. Jézus kísérői közül az egyik kardjához kapott, kirántotta, a főpap szolgájára sújtott és levágta a fülét. Jézus rászólt: „Tedd vissza hüvelyébe kardodat! Aki kardot ragad, az kard által vész el. Vagy azt hiszed, hogy nem kérhetem Atyámat, s nem küldene tizenkét légió angyalnál is többet? De akkor hogy teljesedne be az Írás, amely szerint ennek így kell történnie?” Abban az órában Jézus azt mondta a tömegnek: „Mint valami rabló ellen, úgy vonultatok ki kardokkal és dorongokkal, hogy elfogjatok. Naponta ott voltam a templomban, és tanítottam, mégsem fogtatok el. Ez mind azért történt, hogy beteljesedjenek a próféták írásai.” Erre a tanítványok mind elhagyták és elmenekültek.

Rajzodhoz segítség ad az alábbi videó!

https://www.youtube.com/watch?v=KA8o-zGXw-s     Jézust elfogják

hittanos dal: Hallgasd és énekeld!

https://www.youtube.com/watch?v=M1-GhecmSMI   Ne félj, mert megváltottlak!

Elkészített feladataidról a fotót a digioktatasnorbi@gmail.com címre küld el!

Készíts rajzod magadról: „Amit szeretek otthon csinálni”

Hangos olvasás: olvasókönyv-83.oldal: Cseresznyevirág meséje (1.rész)

Másolás: Másoljátok le az olvasókönyv 82.oldal/2 kökény szómagyarázatát és rajzold is le!

A 7-es szorzótábla tanulása -Számoljunk! 67.oldal/1

Gyakorlás: Számoljunk! 66.oldal/2

Használjátok a szorzós füzetet tanuláshoz és gyakorláshoz is lehet.

Labdás ügyességi feladatok-labdavezetés

Szövegértés mf.: 25.oldal Töltött tojás

Olvassátok el a szöveget, majd oldjátok meg a feladatokat! 1,2,3,4,5

Akinek van kedve készítse el!

Gyakorlás: A 9-es szorzó- és bennfoglaló tábla

Számoljunk! 65.oldal/4, 5-

  1. feladat- Hány pontja van Esztinek? (Katinak van több!)

Munkafüzet 72.oldal/4 73.oldal/2

Szorgalmi feladat: Okoskodó 56.oldal/2

Talajtorna-zenés gimnasztika szabadon

Hajdináné rokona

1.Feladat

Énekeld el a Tankönyv 45. oldalán lévő dalcsokrot: Fut, szalad a pejkó

Tallér, tallér

Három kislány

Nyisd ki, asszony

2.Feladat

Hallgasd meg Hajdináné rokona című dalt 2-szer

https://www.youtube.com/watch?v=G2GoT1xZh1A

Énekeld te is dalt

Éneklés közben tapsold a dal ritmusát

3.Feladat

Énekeld el a négy dal közül egyet: Nyisd ki, asszony

                                                        Mély erdőn

                                                        Esik eső karikára

                                                        Hajdináné rokona

Színező. Ha már kész vagy az összessel, rajzolj virágoskertet nyíló színes tulipánokkal!

Dolgozzatok az előre kiadott feladatlap alapján!

Olvassátok el ismét A tulipánná változott királyfi című mesét! (olvasókönyv 79-80.oldal)

Másoljatok le három M betűvel kezdődő mondatot a füzetbe!

A 9-es szorzó és bennfoglaló tábla tanulása

A szorzós füzettel kezdjétek -mondjátok el a 9-es számsort a számkígyó segítségével növekvő és csökkenő sorrendben is.

Számoljunk!65. oldal/1,2,3

Játék a szabadban

Másolás a tk. 116. oldaláról a 15. szöveg . ( A feketerigó védett….)

Feladatmegoldás: munkafüzet 57.oldal/3-a,b

Az a feladatot szóban oldjátok meg, a b részében virág szót toldalékoljátok (-pl.: virágot, virágról, virággal…)

A c feladat szorgalmi feladat- A mondatokat a füzetbe kell leírni

Olvasókönyv 79. oldal: A tulipánná változott királyfi című mesét olvassátok el, majd oldjátok meg a munkafüzet 35. oldal/3 feladatát.

Szorzótáblák gyakorlása!!

Munkafüzet 70.oldal/4,5,6

Szorgalmi feladat: munkafüzet 70.oldal/2

Egyensúlyozó járások, tartásjavító gyakorlatok.

Járás lábujjhegyen, guggolásban.

Esik eső karikára

1.Feladat
Énekel el a következő dalokat: Elvesztettem páromat
Hatan vannak
Nyisd ki, asszony
Mély erdőn

2.Feladat
Hallgasd meg a Tankönyv 47. oldalán lévő Esik eső című dalt 2-szer

Énekeld te is dalt

3.Feladat
Nyisd ki a munkafüzetet a 48. oldalon és a 3., 4. feladatot készítsd el.
A harmadik feladatban a szokásos módon jelöld be az ütemvonalakat.
A negyedik feladatban pedig kottázni kell, tudod ha segítség írd a lap szélére a hanglétrát.

Miért várod a tavaszt?

Hangos olvasás gyakorlása-olvasókönyv:75-76-77. oldal

Munkafüzet:33.oldal/4, 34.oldal/5,6 a, b

Szorzó és bennfoglaló tábla gyakorlása (2,3,4,5,6,8,10)

Számoljunk! 64.oldal/1,2,4 Szorgalmi feladat:64.oldal/3, Okoskodó:54.oldal/1,2,3

Talajgyakorlatok-guruló átfordulások gyakorlása előre, hátra

Az utolsó vacsora

  • Olvasd el a következő szentírási szakaszt és készíts rajzot a füzetbe
    az utolsó vacsoráról! Máté 14,10-25

Iskarióti Júdás, egy a tizenkettő közül, elment a főpaphoz, hogy elárulja. Amikor ezek tudomást szereztek róla, megörültek és pénzt ígértek neki. Ezért kereste a kedvező alkalmat, hogy a kezükre adhassa. A kovásztalan kenyér első napján, amikor a húsvéti bárányt fel szokták áldozni, tanítványai megkérdezték: „Mi a szándékod? Hová menjünk, hogy megtegyük az előkészületeket a húsvéti bárány elköltéséhez?” Erre elküldte két tanítványát: „Menjetek a városba! – mondta. – Ott találkoztok egy vizeskorsót vivő emberrel. Szegődjetek a nyomába, aztán ahová bemegy, ott mondjátok meg a házigazdának: A Mester kérdezteti, hol van az a terem, ahol a húsvéti bárányt tanítványaimmal elfogyaszthatom? Ő majd mutat nektek egy vánkosokkal berendezett tágas emeleti helyiséget. Ott készítsétek el.” A tanítványok elmentek, s a városba érve mindent úgy találtak, ahogy megmondta, s el is készítették a húsvéti vacsorát. Amikor beesteledett, odament a tizenkettővel.  Miután a vacsorához letelepedtek, Jézus így szólt: „Bizony mondom nektek, egyiktek elárul engem, egy, aki eszik velem.” Elszomorodtak és sorra kérdezték: „Csak nem én?” Így válaszolt: „Tizenkettőtök közül az egyik, aki velem egyszerre nyúl a tálba. Az Emberfia elmegy ugyan, amint meg van róla írva, de jaj annak az embernek, aki elárulja az Emberfiát. Jobb lett volna neki, ha meg sem születik.”

Vacsora közben kezébe vette a kenyeret, megáldotta, megtörte és ezekkel a szavakkal adta nekik: „Vegyétek, ez az én testem.” Majd fogta a kelyhet, hálát adott, odanyújtotta nekik. Mindnyájan ittak belőle. Ő pedig így szólt: „Ez az én vérem, a szövetségé, amely sokakért kiontatik. Bizony mondom nektek, hogy nem iszom többé a szőlő terméséből addig, amíg majd az újat nem iszom az Isten országában.”

Az alábbi linken találsz segítséget rajzod elkészítésében!

https://www.google.com/search?q=az+utols%C3%B3+vacsora+rajzok&tbm=isch&ved=2ahUKEwiAmsPTuKXvAhX2AWMBHaZRBssQ2-cCegQIABAA&oq=az+utols%C3%B3+vacsora+rajzok&gs_lcp=CgNpbWcQAzoCCAA6BAgAEBhQ7S5Y7Ttguj5oAHAAeACAAWGIAd0EkgEBN5gBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=c5VIYMCUG_aDjLsPpqOZ2Aw&bih=913&biw=1280&rlz=1C1GCEA_enHU922HU922

Csináljátok meg szépen a feladatokat, nem kell lefotózni, nem kell visszaküldeni a munkáitokat, majd áprilisban leellenőrzöm, amikor újra megyünk iskolába!

Futás, szökdelések a szabadban

Másold le az olvasókönyv 77. oldaláról a Pitypang című verset.  írd fel a vers címét is!

Ügyelj a helyesírásra, amit a költő új sorba írt, azt te is írd új sorba!

Szorgalmi feladat: készíts rajzot a vershez az írás füzetbe.

Olvasd el a „ A pitypang meséje” című olvasmányt az olvasókönyv 75-76. oldalán.

Oldd meg a munkafüzet 33. oldal/ 1,2,3 feladatait!

  1. matematika

Szorzótábla gyakorlása: 5-ös, 10-es, 2-es, 4-es, 8-as, 3-as, 6-os.

A bennfoglalásokat ellenőrizzük szorzással: pl.: 28:4 megvan 7-szer, mert 7*4 az 28.

Számoljunk! 63.oldal/4,5

Szorgalmi feladat: Okoskodó: 52.oldal/1,2

Március 9.  -Kedd

Magyar -nyelvtan

Nyelvtan munkafüzet 56./2

 

Matematika

Március 9. , kedd

A 6-os szorzótábla tanulása a füzetből

Számoljunk 63.oldal/1

Szorgalmi feladat számsorok gyakorlása: pl.:7,15,22,………

99,92,85,…..

 

Március 9.  -Kedd

  1. Testnevelés

Séta a friss levegőn. Játék a szabadban.

 

Jézus bevonul Jeruzsálembe

Olvasd el a következő szentírási szakaszt és készíts rajzot a füzetedbe!
Márk 20,1-11

Amikor Jeruzsálemhez közeledve Betfagéba, az Olajfák hegyéhez értek, Jézus elküldte két tanítványát, 2ezzel a megbízatással: „Menjetek a szemközti faluba! Találtok ott egy megkötött szamarat a csikajával. Oldjátok el és vezessétek ide! 3Ha valaki szólna érte, mondjátok, hogy szüksége van rá Urunknak, akkor rögtön elengedi.” 4Ez azért történt, hogy beteljesedjék a próféta szava: 5Mondjátok meg Sion leányának: Nézd, királyod jön hozzád, szerényen, szamárháton, a teherhordó állat csikaján. 6A tanítványok elmentek, s úgy tettek, ahogy Jézus meghagyta nekik. 7Elhozták a szamarat és csikaját, ráterítették ruhájukat, ő pedig felült rá. 8A nép közül sokan eléje terítették ruhájukat az útra, mások ágakat tördeltek a fákról, és az útra szórták. 9Az előtte járó s az utána tóduló tömeg így kiáltozott: „Hozsanna Dávid fiának! Áldott, aki az Úr nevében jön! Hozsanna a magasságban!” 10Amikor beért Jeruzsálembe, az egész város izgalomba jött. „Ki ez?” – kérdezgették. 11„Ez Jézus, a próféta, a galileai Názáretből” – felelte a nép.

 

Az alábbi videó is segít a rajzod elkészítésében:

https://www.youtube.com/watch?v=fOV2ST_CZsQ

Énekeld el az alábbi dalt, amit hittan órákon már sokszor énekeltünk gitárral!

https://www.youtube.com/watch?v=norUcvS9OeI        Hallelu, Hallelu

Mély erdőn

1.Feladat

Énekeld el a Tankönyv 44. oldalán lévő dalcsokrot: Hervad már a lombnak

                                                                                   Nyisd ki, asszony

                                                                                   Hatan vannak

                                                                                   Elvesztettem páromat

2.Feladat

Hallgassátok meg a Mély erdőn című dalt 3-szor

Énekeld te is a dalt

Kedves gyerekek remélem mindenki jó egészségnek örvend és gyorsan eltelik ez a pár hét, addig is küldöm az ének feladatot. Ha valakinek kérdése van nyugodtan keressen a digioktatasevelin@gmail.com email címen, Messengeren vagy telefonon.

2021. március 8. hétfő

Labdás ügyességi gyakorlatok

2021. március 8. hétfő

Számoljunk! 62. oldal/1,2,3,4,5

3-as szorzó és bennfoglaló tábla gyakorlása szóban!

2021. március 8. hétfő

Nyelvtan munkafüzet 56.oldal/1 a,b

Szorgalmi feladat: Másolás: mf.:50.o/1-a versrészlet másolása a vonalas füzetbe

2021. március 8. hétfő

     -Szövegértés 10. oldal: Miért piros a vörösbegy fejecskéje és melle?

Olvasd el kétszer a szöveget, majd próbáld a feladatokat megoldani!