A mai tananyag a Tk. 68-69.o. található: Anyagismereti kártya
A Tankönyvet tanulmányozva, az ábrát értelmezve látható, hogy miről is van szó.
Anyagismereti kártya készítésével az anyagokat egy egységes és logikus szempontrendszer szerint jellemezzük, amely fejleszti a rendszerező képességet.
Néhány mintát át kell nézni, értelmezni: a víz 68. oldal, itt látható, hova, mit kell írni, mi mit jelent
A kártyákon feltüntethetik az adott anyag nevét, kémiai jelét, olvadáspontját, forráspontját, színét, szagát, halmazállapotát, vízben való oldhatóságát, sűrűségét, elektromos vezetését, fontosabb reakcióit, a természetben való előfordulását, előállítását, felhasználását és egyéb tulajdonságait (pl. élettani hatását, veszélyességi kategóriáját).
Nem szükséges azonnal kitölteni az anyagismereti kártya minden részét, az egyes cellák tartalmát az új ismeretek szerzésekor folyamatosan lehet bővíteni.
Házi feladat: másoljátok le a füzetbe a Tk. 68. oldalát! Válasszatok ki egy anyagot a 69. oldalról és írjátok meg az anyagismereti kártyáját! Az írjátok be a kártyába azokat az információkat, amit már ismertek, illetve a táblázatból le tudtok olvasni! Erről kérnék egy fényképet a digioktataslacur@gmail.com címre március 19. péntekig!