Matematika: Tömegmérés
Nagyon fontos, hogy olvasd el a Tk. 118. oldalán az Emlékszel?– című ismétlést!
Meg kell tanulni a váltószámokat!!! Majd lesznek mértékátváltásos feladatok is!
Tk. 118/1. Írd a mérleghintázó gyerekek képe fölé a nevük kezdőbetűjét!
Nézd meg hogyan áll a mérleghinta, következtesd ki, hogy ki a legkönnyebb és a legnehezebb! Írd a képük fölé! Fotót kérek a könyvről!
Tk. 118/2. Kösd össze a képeket a tömegükkel!
Itt arra gondolj, hogy a valóságban milyen nehezek lehetnek!
Tk. 119/4.b, c, d Olvasd a feladatot, utána állapítsd meg, hogy a grafikon milyen léptékű!
A tankönyvben dolgozz! Írd be a táblázatba a gyerekek neve után a tömegüket!
b.) feladat: A legkönnyebb és legnehezebb szavakat írd be a táblázatban a tanuló neve után!
c.) feladat: Kösd össze a táblázatnál egy ,,bajusszal” a lányokat, egy ,,bajusszal” a fiúkat! Ide írd az összes tömegüket, így már meg tudod csinálni a c.) kérdésre is a választ. A kérdés után írd le a választ!
A d.) feladatra is a kérdés után válaszolj!
A teljes feladatról (könyvről) fotót kérek.
Szorgalmi: Tk. 118/3.
Írd a mérleg tálcái alá, hogy mennyi gramm van összesen rajtuk, utána nyíllal jelöld, melyik mérlegről, mennyi súlyt pakolsz át!
(Segítség a 2. mérleghez! Én összeadnám az összes súlyt, elosztanám két részre. Így megtudom, hogy mennyi súlynak kell lenni egy-egy mérlegen. Utána törpölnék a pakolgatáson…) Ha sikerült, fotózd le a könyvet!